فیلم های روی پرده پردیس اطلس

فیلم های روی پرده هویزه

فیلم های روی پرده سیمرغ

فیلم های روی پرده پیروزی

فیلم های روی پرده آفریقا

فیلم های روی پرده قدس

مشهد سینما
  • اصغر فرهادی: هر فیلمی که قصه‌گوست نگویید سینمای فرهادی است

    ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    تعداد نظر :(#)

    اصغر فرهادی: هر فیلمی که قصه‌گوست نگویید سینمای فرهادی است


    اصغر فرهادی با حضور در کاخ جشنواره در مورد فیلم هایی که در جشنواره سی و دوم فجر به فیلم های وی شباهت داشتند گفت: نباید فیلم هایی که قصه گو هستند و درامی در آن ها مطرح است یا معمایی در آن وجود دارد را به ادامه دادن راه سینمای فرهادی بچسبانید.

  • اصغر فرهادی در جمع خبرنگاران در کاخ جشنواره درباره جشنواره امسال، گفت: در این چند روز گذشته برای جشنواره در ایران نبودم فقط روز نخست جشنواره به بازار فیلم رفتم و «خانه پدری» نخستین فیلمی است که در این دورهاز جشنواره دیدم.

    وی درباره حضور فیلم های جشنواره، بیان کرد: مطبوعات سینمایی منبع خوبی برای کسب اطلاع من نیستند و باید سر فرصت و با آرامش فیلم ها را نگاه کنم و ترجیح می دهم که قبل از تماشای فیلم ها در جایی چیزی درباره آن ها مطالعه نکنم.

    کارگردان فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» عنوان کرد: این دوره از جشنواره از این لحاظ که کارگردان هایی از نسل های مختلف فیلم دارند مهم است و ویژگی دیگر آن این است که پس از یک دوره سخت و بسته ای که در فضای سینما وجود داشت امروز شاهد شور و اشتیاق دیگری در فضای سینما هستیم.

    کارگردان فیلم «گذشته» درباره کارگردان هایی که در سینمای ایران راه او را ادامه می دهند، گفت: من چنین فیلم هایی را ندیده ام و از این جهت نمی توانم درباره آن ها نظر قطعی بدهم اما فکر می کنم نباید فیلم هایی که قصه گو هستند و درامی در آن ها مطرح است یا معمایی در آن طرح شده باشد را به ادامه دادن راه سینمای فرهادی بچسبانید. ولی این را می‌توانم بگویم که هر فیلمی که قصه گو بود، حالت معمایی داشت و پایانی شبیه فیلم های من داشت نمی توان گفت که کلیت نگاه این فیلمساز شبیه نگاه من است و به نظرم این رفتار و قضاوت نوعی بی انصافی در حق زحمتی است که آن فیلمسازها می کشند.

    فرهادی درباره فیلم جدید خود خاطرنشان کرد: خیلی دلم می‌خواهد که فیلم بعدی‌ام در ایران باشد اما قراردادی از قبل درباره فیلم جدیدم دارم که فضای آن در خارج از کشور و در اروپا می‌گذرد. تلاش من این است که زمانی پیدا کنم و بعد از آن برگردم به ایران و هیچ زمانی این تقسیم بندی برای داخل و خارج ایران را در دستور کار خود قرار نمی‌دهم. هر قصه ای که به نظرم بیاید که احساس کنم قصه خوبی است و آن را دوست دارم برای ساخت آن اقدام می‌کنم. میل قلبی من این است که در ایران کار کنم.

    این کارگردان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بعضی اوقات تماشاگران در واکنش به کیفیت یک فیلم اقدام به دست زدن در سالن می‌کنند و این موجب ناراحتی و اعتراض برخی فیلمسازان شده است، گفت: فرق می‌کند تشویق باشد یا تنبیه. ممکن است فیلمی را تعداد زیادی از تماشاچی‌ها دوست نداشته باشند ولی تعداد کمی از آن‌ها به آن علاقه داشته باشند. به نظر من این اقدامات می‌تواند مزاحمتی برای آنان باشد. ما همگی از یک زاویه یک فیلم را نگاه نمی کنیم. ممکن است هر فردی در هر فیلمی موضوعی پیدا کند که به او نزدیک باشد و بقیه افراد ممکن است از آن متنفر باشند، اما به نظرم به احترام آن یک نفر باید در اعتراض به آن فیلم بنویسیم یا نهایتاً سالن را ترک کنیم. البته نمی‌شود این انتظار را هم داشت که در سالن نمایش همه چیز گل و بلبل باشد.

    فرهادی افزود: چه بسا در لحظه‌ای یک تماشاگر به یک فیلم با لحن تنبیه بخندد اما لحظاتی جلوتر و درست در همان فیلم پاسخ خود را بگیرد و آن زمان خیلی دیر است که بخواهد خنده خود را پس بگیرد. به نظرم رفتار منطقی این است که اجازه دهیم فیلم تمام شود و بعد تماشاگر آن زمان آزاد است که به فیلم بتازد و ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که او قضاوت مورد پسند ما را داشته باشد. در جشنواره‌های خارجی هم که رفته‌ام تا به حال این را ندیده‌ام که فیلمی را در میان نمایش «هو» کنند شاید در گذشته این کار شده باشد اما امروز نه. این اخلاقی نیست که ما بخواهیم به عنوان یک ارزش به آن تکیه کنیم. فیلمساز و گروهش در شرایط فعلی فیلم می‌سازند و نباید آن‌ها از این رفتار آزرده شوند.

    وی در پایان یادآور شد: در هیچ کجای دنیا، سینمایی که مخصوص رسانه‌ها و منتقدین است گروه سازنده فیلم اجازه ندارند در آن حضور پیدا کنند من تا به حال ندیدم که فیلمم را با منتقدان ببینم. این یعنی اینکه من نباید باشم تا آن‌ها احساس آزادی کنند تا در قضاوت خود راحت باشند. در این جشنواره شاید به حضور همزمان منتقدین و مردم و فیلمسازان این مشکلات پیش می‌آید. یعنی دست و پای همدیگر را به نوعی می بندند. بهتر است از سال آینده این روند تغییر کند و گروه سازنده فیلم در سینمای منتقدان که نگاه دقیق‌تری دارند نباشد و جلسه نقد و بررسی هم با تأخیر بیشتری برگزار شود. عده‌ای دوست دارند بعد از مرور درباره فیلم آن را قضاوت‌ کنند و به نقد آن بپردازند.
    منبع:سینما پرس
  • Share this article on the social networks

  • Your Name:

    Your Message:





فروش فیلمها مشهد تخفیف فروش فیلمها فروش فیلمها

Copyright @ 2012 Mashhad-Cinema.All Rights Reserved /
طراحی و پیاده سازی توسط شرکت طراحی وبسایت مهام