فیلم های روی پرده پردیس اطلس

فیلم های روی پرده هویزه

فیلم های روی پرده سیمرغ

فیلم های روی پرده پیروزی

فیلم های روی پرده آفریقا

فیلم های روی پرده قدس

مشهد سینما
  • نشست گهواره‌ای برای مادر برگزار شد

    ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    تعداد نظر :(#)

    نشست گهواره‌ای برای مادر برگزار شد


    پناه‌برخدا رضایی: ریتم کند این فیلم سالها دغدغه من بود

  • کارگردان فیلم سینمایی «گهواره‌ای برای مادبا بیان اینکه دو سال به دنبال تهیه این فیلم دویده‌ام؛ گفت: ریتم کند این فیلم سالها دغدغه من بوده است، در حقیقت ریتم کند نیست و ما بی‌حوصله شده‌ایم.
    خبرگزاری فارس: پناه‌برخدا رضایی: ریتم کند این فیلم سالها دغدغه من بود

    Tweet

    به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست پرسش و پاسخ فیلم «گهواره‌ای برای مادر» با حضور پناه‌برخدا رضایی کارگردان، حسین مهکام نویسنده و فیلمنامه‌نویس، مستانه مهاجر تدوین‌گر، محمد احمدی تهیه کننده، امیر آقایی و الهام حمیدی(بازیگر)، پیمان یزدانیان آهنگساز فیلم و شهیدی‌فر مجری پس از نمایش فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

    در آغاز این نشست پناه‌برخدا رضایی گفت: بعد از فیلم چراغی در مه که سال 86 کار کردم 5 سال گذشت که این سالها را شرافتمندانه مشغول ساخت مستند بودم. من احساس نیاز شخصی کردم که در مقام مادر فیلم ساخته شود. طرح این فیلم را خدمت آقای مهکام دادم و ایشان تایید کرد.

    حسین مهکام در خصوص فیلم‌نامه بیان کرد: بحث ضرورت‌های طرح این موضوع نیاز کارگردان است. طرح این کار برای آقای رضایی است و من فقط نوشتم البته در حین نوشتن تغییراتی رخ داده است. نسخه اول فیلم‌نامه فراز و فرود بیشتری داشته است. در این فیلم سعی شد فراز و فرود به جنس سینمای آقای رضایی نزدیک باشد.

    رضایی در مورد حرکت دوربین و کرین گفت: خود من یک حرکتی در فیلم می‌دیدم که آرامش را به مخاطب هدیه می‌کرد. گهگاهی دوربین از سطح زمین به صورت سیار حرکت می‌کند. اینکه حرکت به حرکت کات می‌خورد کار خانم مهاجر است.

    مستانه مهاجر تدوین‌گر این فیلم ادامه داد: این حرکت‌ها در شخصیت آن خانم روحانی وجود داشت کاری کرد که کار این خانم با فیلم همراه بود و این کار بی علت نبود.

    وی افزود: به نظر من اگر این را در پلان‌های کاراکتر در نظر بگیریم می‌بینیم بی علت نیست.

    در ادامه این نشست پناه‌برخدا رضایی گفت: بر این باورم که خانم مهاجر در فیلم به کمک من آمده است. وقتی ایشان فیلم را تدوین می‌کردند و من می‌دیدم تمپوی فیلم خیلی خوب بود.

    محمد احمدی تهیه کننده و فیلم‌بردار فیلم گهواره‌ای برای مادر ادامه داد: من همیشه تلاش کردم با کسانی‌که کار می‌کنم همدلی داشته باشیم و خود کارگردان خیلی کمک کرد. پروانه ساخت صادر شده بود که من به این مجموعه اضافه شدم. وقتی فیلم‌نامه را خواندم چون سلیقه ایشان را می‌دانستم کار را قبول کردم.

    احمدی ادامه داد: همیشه تلاشم این بوده که وقتی کار تمام می‌شود دوستان بگویند جو خوبی در پشت صحنه حاکم بود.

    وی در خصوص فیلمبرداری گفت: یک فیلمبردار فیلمبرداری است که با کارگردان لینک شود. آقای رضایی تصویربرداری را می‌شناسد و وقتی شناخت وی بر فیلم حاکم باشد من تلاش می‌کنم که تصویربرداری را برآورده کنم.

    به گزارش فارس، همچنین در این نشست الهام حمیدی در خصوص ایفای نقشش در این فیلم گفت: خیلی خوشحالم و باعث افتخارم است که در این پروژه بودم. این نقش، نقشی است که تا بحال خانمی در سینما بازی نکرده است. و برای من حائز اهمیت بود. خیلی استرس داشتم که خودم را به نقش نزدیک کنم. من با کمک دوستان تمام تلاشم را کردم که یک کار دلنشین را ارائه کنم.

    امیر آقایی در رابطه با نقشش در این فیلم بیان کرد: خیلی خوشحالم که دوستان مطبوعاتی را در این جلسه می‌بینم. علت بازی من در این نقش این بود که همه می‌گوییم سینمای اندیشه را ادامه دهیم. دوست داشتم کاری کنم که خودم از خودم راضی باشم.

    الهام حمیدی در پاسخ به مجری این نشست که پرسید تاثیر نقش شما بر بینندگان چگونه است گفت: تاثیرش این است که من فکر می‌کنم همه ما مادرانمان را خیلی دوست داریم. من در تک‌تک سکانسهایی که با مادر در این فیلم بازی می‌کردم چشمانم خیس اشک می شد.

    کارگردان این فیلم در ادامه افزود: من از امیر آقایی ممنونم که بعد از خواندن فیلمنامه گفت: باید کاری کنم اگر نقش مصطفی در این فیلم نبود فیلم اینطور پیش نمی‌رفت.

    رضایی در پاسخ به مجری برنامه که پرسید چرا زن باید در این فیلم روحانی می‌بود، گفت: من به خاطر برخوردهایی که با دوستانم داشتم و وقتی با خواهران طلبه برخورد داشتم این جرقه در ذهنم زده شد که چقدر معنویت را در این‌ها می‌بینم. دلایل زیادی داشت هر پازل از این فیلم می‌توانست یک فیلم باشد.

    پیمان یزدانیان، در خصوص موسیقی این فیلم گفت: موسیقی فیلم خیلی پیچیده نبود. و جزو آخرین کارهای فیلم است. تمام عوامل مثل کارگردان، تهیه‌کننده و ... در ساخت موسیقی فیلم موثر است. من سعی کردم دید آقای رضایی را در موسیقی داشته باشم. و امیدوارم موسیقی خوب بوده باشد.

    وی افزود: ساز رباب و دودک یک ساز عاطفی است. در واقع در موسیقی فیلم دو نوع ریتم داریم. یک ریتم تردید است که نرگس در این فیلم به دنبال درس برود. یا نگهداشتن مادر یک تم رباب است که در فیلم نواخته می‌شود. و اینکه در صحنه آفتاب‌گردان‌ها در آخر فیلم موسیقی به صورت لالایی ساخته شده است.

    پناه‌برخدا رضایی گفت: در تمام فیلم‌هایی که ساخته می‌شود تشخیص داده می شود که چه ریتمی ساخته شود. ریتم کند این فیلم سالها دغدغه من بوده است.

    مستانه مهاجر در ادامه سخنان رضایی در خصوص ریتم فیلم گفت: ریتم کند نیست و ما بی‌حوصله شدیم. مادر برای من مقام بالایی دارد. این فیلم خیلی چیزها را برای من یادآور کرد.

    الهام حمیدی در پاسخ به مجری که پرسید آیا آرامش در چهره شما باعث دردسر در بازی نشده گفت: در پلان‌های اول دیدیم که خانم طلبه با صدای پاشنه کفش هنگام راه رفتن در حوزه مشکل داشت. من فکر می‌کنم این ریتم است که حس را به بیننده می‌دهد.

    رضایی در خصوص بازی‌های این فیلم گفت: بازی‌های این فیلم به شدت خوب اتفاق می‌افتد. خانم حمیدی بازی‌اش در سکانسها مختلف است. او در این فیلم یکی از امیدهای من بود. وی تجربه‌اش را خالصانه به این فیلم هدیه کرد. من به شدت از بازی‌ها راضی هستم، چون در آن تفاوت دیده می‌شود.

    وی در پایان این نشست بیان کرد: من دو سال است که به دنبال تهیه این فیلم دویده‌ام و اگر حمایت بنیاد سینمایی فارابی نبود این فیلم ساخته نمی‌شد.
    حاکیست پژمان بازغی در این نشست حضور داشت.

    منبع:فارس
  • Share this article on the social networks

  • Your Name:

    Your Message:





کانال تلگرام مشهد سینما کانال اینستاگرام مشهد سینما
تجهیزات آشپزخانه های صنعتی تجهیزات هتلی عطر روحانی تبلیغات

Copyright @ 2012 Mashhad-Cinema.All Rights Reserved /
طراحی و پیاده سازی توسط شرکت طراحی وبسایت مهام