فیلم های روی پرده پردیس اطلس

فیلم های روی پرده هویزه

فیلم های روی پرده سیمرغ

فیلم های روی پرده پیروزی

فیلم های روی پرده آفریقا

فیلم های روی پرده قدس

مشهد سینما
  • سهیلی: برخی اتفاقات ذاتی تلخ دارد اما نباید تلخی را از حد گذراند

    ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    تعداد نظر :(#)

    سهیلی: برخی اتفاقات ذاتی تلخ دارد اما نباید تلخی را از حد گذراند


    سعید سهیلی؛ کارگردان فیلم سینمایی «کلاشینکف» در نشست خبری این فیلم، عنوان کرد: اتفاقاتی مثل طلاق ذاتا تلخ است و نمی‌توان آن را شیرین نشان داد ولی نباید تلخی آن را به حدی کنیم که بیننده زده شود. ما در نشان دادن زد و خوردها نیز تلاش کردیم این نکته را در نظر بگیریم.

  • سعید سهیلی تهیه کننده و کارگردان درباره اینکه چگونه بعد از فیلم«گشت ارشاد» به سمت ساخت «کلاشینکف» آمدید، گفت: خوشحالم فیلم بدون مشکل نمایش داده شد و این درحالی بود که سال گذشته برای رساندن فیلم و اکران آن بسیار اذیت شدم. هر فیلمنامه نویسی روش های مختلفی برای گرفتن ایده دارد و من از میان ۱۳ کاری که انجام دادم از عکس به فیلمنامه رسیدم که در ذهنم براساس عکس هایی که در مجلات، سایت های خبری و روزنامه می بینم شکل می گیرد و برای آن قصه پیدا می کنم. در اولین جلسه قرار شد که براساس عکس جوانی که پشت به دوربین با اسلحه حرکت می کرد و کودکی کنارش بود،کاری انجام دهیم. ما حدود یکسال و نیم با نژاد محمدیان کار کردیم تا به این فیلمنامه رسیدیم.


    سهیلی افزود: این اتفاق ها عمدی نیست و به صورت ناخواسته اتفاق می افتد. بعضی موضوعات آن قدر انسان را تحت تأثیر قرار می دهد که تا انسان چشم باز می کند، به طور ناخواسته از آنها استفاده می کند. من از کودکی تحت تأثیر فیلم هایی چون لئون،تنگنا و قیصر بودم که این ها به گونه ای ناخواسته خودشان را در فیلم می آورند و به آن تحمیل می کنند.


    وی ادامه داد: شاید به دلیل شباهت بودن بچه، اسلحه ، لئون در این فیلم آورده شد و من بیشتر تحت تأثیرات نوستالوژیک هستم. هر فیلمی ممکن است صد پایان داشته باشد و این بستگی به خلق و خوی افراد دارد. حسم این بود وقتی عادل نمی تواند در زندگی فیزیکی به رویاهای خودش برسد، در فاصله میان مرگ و زندگی بهتراست که به آن برسد و این مسأله را در فیلم هایی مثل«گشت ارشاد» هم نشان دادم. او خواهرش را می بیند و اتفاقاتی را که دوست دارد، در ذهنش به تصویر می کشد.


    رضا عطاران با اشاره به انتخاب دیالوگ هایش در فیلم گفت:من به هر کاری می روم، معمولا پیشنهاد می دهم که و گاهی اوقات دیالوگ ها پذیرفته می شد و گاهی هم پذیرفته نمی شد اما به هرحال سعی کردم که دیالوگ ها را برای خود کنم.


    چشم آذر گفت: در بخش دوم سکانس و با توجه به درگیری های عاطفی و محتوای دراماتیک آماده کردم و به توافق رسیدیم و بخش های دیگر براساس پرداخت فیلم ساخته و پرداخته شد و به مرحله ضبط رسیدیم.


    سعید سهیلی درپاسخ به اینکه آیا نقش اول فیلم عادل است یا کلاشینکف، افزود: قهرمان اصلی فیلم عادل است که کلاشینکف هم دارد. معتقد نیستم که مشکل او با اسلحه حل می شود و این تنها یک برداشت شخصی است. اولین صحبت ما با رضا عطاران برسر مسائل مالی بود و ایشان پوست ما را برای این موضوع کَند. هرچند فکر می کنم این افراد نایاب هستند و قیمت ندارند.


    وی افزود: بعد از آن بحث تیتراژ مطرح شد و گفت به شرطی در این فیلم می آیم که اسمم اول فیلم نیاید و به عنوان هنرپیشه دوم مطرح شوم اما من گوش نکردم و نهایتا با لحنی شبیه امر از من خواستند که اسمش دوم بیاید و او از جمله بازیگرانی است که کار برایش مهمتر است و به عنوان غنیمت سینمای ایران دستش را می بوسم.


    فرشاد محمدی فیلمبردار نیز خاطرنشان کرد: اینکه این فیلم با چه دوربینی گرفته شده است چندان مهم نیست و برای کارم اعتقاد زیادی به دوربین روی دست ندارم و به نظرم تنها بخشی از المان های فیلمبرداری است.


    سعید سهیلی نیز درباره تکنیک دوربین روی دست توضیح داد: در بخش هایی دوربین روی دست نیاز بود اما خودم علاقه ای به این سبک ندارم. فکر می کنم دوربین با سه پایه معنا پیدا می کند.دوست نداشتم دوربین وارد قبر شود و علاقه ای به این بازی ها ندارم. تلاشم این بود که زاویه دید خود شخصیت ها و تماشاگران باشیم.


    مهدی محمد نژاد کیان فیلمنامه نویس نیز درباره شخصیت رضا عطاران گفت:به نظرم این فیلم تغییر رویه نمی دهد بلکه حضور شخصیت رضا به این دلیل است که داخل فنجان چای تلخی، قطره شیرینی وارد کنیم و فضا را تلطیف می کنم و فکر می کنم شخصیت فیلم به نحوی باشد که مسیر فیلم را تغییر دهد.

    سهیلی در ادامه نشست با اشاره به صحنه‌های زد و خورد در فیلم «کلاشینکف» گفت: نباید خیلی درگیری‌ها را نشان می‌دادیم تا بیننده زده شود. اتفاقاتی مثل طلاق ذاتا تلخ است و نمی‌توان آن را شیرین نشان داد ولی نباید تلخی آن را به حدی کنیم که بیننده زده شود. ما در نشان دادن زد و خوردها نیز تلاش کردیم این نکته را در نظر بگیریم.

    وی افزود: به این دلیل خانم عبدالوهاب را برای تدوین «کلاشینکف» انتخاب کردم تا فیلم خیلی خشن نشود و حال تمااگران را بد نکند. اگر کسی بخاطر خشونت در این فیلم می‌رنجد حتما احساسات رقیقی دارد.

    منبع:سینما پرس
  • Share this article on the social networks

  • Your Name:

    Your Message:





فروش فیلمها مشهد تخفیف فروش فیلمها فروش فیلمها

Copyright @ 2012 Mashhad-Cinema.All Rights Reserved /
طراحی و پیاده سازی توسط شرکت طراحی وبسایت مهام