فیلم های روی پرده پردیس اطلس

فیلم های روی پرده هویزه

فیلم های روی پرده سیمرغ

فیلم های روی پرده پیروزی

فیلم های روی پرده آفریقا

فیلم های روی پرده قدس

مشهد سینما
  • همزمان با اکران «خانوم» در سینماهای کشور

    ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    تعداد نظر :(#)

    همزمان با اکران «خانوم» در سینماهای کشور


    پاکروان: هر کدام از شخصیت‌های«خانوم» نمونه‌های بیرونی دارند/ دغدغه‌ام «زن»، «کودک» و «جنگ» است

  • تینا پاکروان کارگردان فیلم «خانوم» در مورد چرایی انتخاب زنان به عنوان سوژه اولین فیلم بلند خود که به تازگی به اکران درآمده است گفت: «من یک زن هستم و این موضوع برای من از اهمیت بالایی برخوردار است؛ دغدغه من در فیلمسازی «زن»، «کودک» و «جنگ» است.»

    دستیار بهرام بیضایی در فیلم «سگ کشی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس تصریح کرد: «دغدغه من فقط «زنان» نیست و به سوژه های دیگری هم فکر می کنم؛ فیلم بعدی ام را که پائیز فیلمبرداری خواهم کرد سوژه اجتماعی دارد. من پیش از «خانوم» سوژه فیلم کوتاه ام «کودک و جنگ» و سوژه تله فیلم ام «کودک» بود، در اصل در هر کدام از فیلم هایم به نوعی دغدغه های شخصی ام را بیان کرده ام.»

    بازیگر و مجری طرح فیلم «متروپل» پیرامون دلیل اپیزودیک بودن اولین فیلم سینمایی خود اظهار داشت: «هر کدام از زنان فیلم «خانوم» توانایی کشش ساخت یک فیلم بلند سینمایی را داشتند اما مهم این است که منِ کارگردان چه چیزی را می خواهم به صورت پر رنگ بیان کنم. هدف من این بود که جایگاه زنان را در جامعه و زندگی های امروز به تصویر بکشم.»

    وی که معتقد است نباید با اولین فیلم ژانر کارگردان را تعیین کرد، افزود: «شما در راستای هدفی که دارید ژانر و نوع روایت داستانی فیلمتان را بیان می کنید. بنابراین من هم به دلیل اینکه می خواستم از زنان صحبت کنم، ۳ زن را به صورت اپیزودیک سوژه فیلم خودم قرار دادم و جایگاه آن ۳ زن را در جامعه و زندگی شخصی شان به تصویر کشیدم.»

    پاکروان افزود: «اگر در مورد یک زن از طبقه مختلف جامعه صحبت می کردم و داستان را براساس همان یک زن می نوشتم و گسترش می دادم، دیگر نمی توانستم نام فیلم ام را «خانوم» بگذارم و نمی توانستم مدعی بشوم که برای جایگاه زنان کل جامعه فیلم ساخته ام، به همین دلیل ترجیح دادم چند طبقه از جامعه را انتخاب کنم.»

    این کارگردان ضمن تاکید بر اینکه در فیلم «خانوم» زنان طبقه مختلف جامعه مورد اهمیت بود تا یک زن، اظهار داشت: «وقتی چند طبقه از جامعه را در فیلم انتخاب می کنم، نوع روایت داستان متفاوت خواهد بود؛ یا باید آنها را در هم می تنیدم و موقعیت هایی را بوجود می آوردم یا باید اپیزودیک کار می کردم که ترجیح من اپیزودیک بودن فیلم بود تا ادغام ۳ داستان در یکدیگر.»

    پاکروان درباره میزان تحقیق و پژوهش میدانی در انتخاب کاراکترهای فیلمش بیان داشت: «برای هر کدام از کاراکترهای فیلم «خانوم» چند نمونه بیرونی داشتم و آن ها را از نزدیک می شناختم و با تلفیق آن شخصیت ها، کاراکترهای فیلمم را شکل دادم.»

    وی افزود: «با انسانهایی که در جایگاه و موقعیت های مختلف بودند صحبت کردم. حتی برای ساخت سریالی که فیلم نامه آن را نوشته ام، حدود ۶ ماه فقط تحقیق میدانی با روانشناسان و جامعه شناسان داشته ام و با چند نفر از نویسندگان کاربلد اتاق فکر تشکیل دادم.»

    پاکروان که تهیه کنندگی فیلم «یحیی سکوت نکرد» را برعهده دارد پیرامون وضعیت این فیلم اظهار داشت: «فیلم «یحیی سکوت نکرد» که کاوه ابراهیم پور کارگردانی آن را بر عهده دارد مراحل پایانی تدوین را پشت سر می گذارد.»
  • Share this article on the social networks

  • Your Name:

    Your Message:





فروش فیلمها مشهد تخفیف فروش فیلمها فروش فیلمها

Copyright @ 2012 Mashhad-Cinema.All Rights Reserved /
طراحی و پیاده سازی توسط شرکت طراحی وبسایت مهام